Darbo laikas: I-V 8:00 - 18:00
 Didžiausi vasaros pavojai vairuotojams

Didžiausi vasaros pavojai vairuotojams

Vasara – įsimintinų įvykių, atostogų ir kelionių metas. Šiuo metų laiku keliai persipildo ne tik savaitgaliais, bet ir darbo dienomis, skubančiais prie jūros ar ežerų vairuotojais. Pilni keliai, spiginanti saulė ar nenuspėjamas oras gali tapti ir gana skaudaus eismo įvykio priežastimi. Kokie didžiausi vasaros pavojai laukia vairuotojų pasakoja automobilių serviso „Celerauto“ vadovas Kęstutis Bartkevičius.

Saulė – akinimas ir kaitra

Vasarą daugelis lietuvaičių labiausiai džiaugiasi ne taip ir dažnai per metus džiuginančia saule. Tiesa, vairuotojams ji nėra tokia miela. Ypač saule nesidžiaugia tie, kuriems teka vairuoti didžiąją dienos dalį.

„Rytais ir vakarais, kai saulė atsiduria horizonte, dažniausiai jos spinduliai taiko tiesiai vairuotojui į akis. Net nesvarbu ar saulė šviečia iš priekio ar iš galo – akinimo išvengti yra labai sunku. Saulės apakinti vairuotojai gali nepastebėti į kelią iššokusio gyvūno, šulinio dangčio, duobės ar net kito vairuotojo. Na, o toks, kad ir trumpalaikis, regos netekimas gali baigti gana liūdnu eismo įvykiu. Todėl tokiu metu geriausia labai sąžiningai laikytis kelių eismo taisyklių, stengtis nesiblaškyti bei visais įmanomais ir leistinais būdais blokuoti tiesioginius saulės spindulius.“,  – primena Kęstutis Bartkevičius.

Automobilių ekspertas taip pat pastebi, kad į ilgas keliones išsileidę vairuotojai gali susidurti ir su kita problema – perkaitimu. Tokiu atveju „Celerauto“ vadovas siūlo dar prieš prasidedant didiesiems karščiams pasirūpinti tinkamai sureguliuota automobilio aušinimo sistema ir kondicionieriaus užpildymu. Taip pat, prieš sėdant į įkaitusį automobilį, rekomenduojama bent kelioms minutėms atidaryti jo dureles ar langus ir išvėdinti saloną. Taip būsite tikri, kad vairuojant galėsite kvėpuoti šviežiu ir vėsiu oru, kuris itin reikalingas blaiviam mąstymui ir adekvačių sprendimų kelyje priėmimui.

Po saulės – audros

Vasarą, ypač tokią karštą, orai gali būti nepastovūs. Vos per vieną dieną galima spėti ir įdegti ir ilgam sustoti didžiausioje baloje. Tokios audros dažnai būna visai nelauktos ir netikėtos, o jų pasekmės – skaudžios ir brangios.

„Audra – tai ne tik stiprus lietus ir vėjas. Tai – ir liaudiškai sakant „užpiltas“ variklis ir ant stogo krentančios lūžę medžių šakos, ir po visko važiuojant per balas atsirandantis pleištas ar drėgna ir slidi kelio danga. Tokių stichijų padariniai, nors ir labai retai skaudūs vairuotojui ar keleiviams, gali rimtai atsiliepti automobiliui.“, – pastebi Kęstutis Bartkevičius.

„Celerauto“ automobilių serviso vadovas pastebi, kad audros išvengti nepavyks. Tačiau teigia, kad prieš ruošiantis į ilgesnę kelionę labai verta peržiūrėti orų prognozes. Nors jos tikrai gali ir nepasitvirtinti, tačiau taip bent jau dalinai žinosite, ko tikėtis. Jeigu ekrane išvysite po kelių valandų artėjančią audrą – pasistenkite tuo metu būti saugioje vietoje, o ne automobilyje. Tiesa, net jeigu audra atėjo rodos iš niekur ir vairavimo sąlygos itin sudėtingos – sustokite šalikelėje ir nerizikuokite savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.

„Po lietaus venkite vietų, kurias užtvindė lietaus vanduo ir pravažiavimas ten tapo sudėtingas. Taip pat pristabdykite prie didesnių balų – atsiradęs pleištas gali atimti automobilio kontrolę – net ir nelyjant galite nuvažiuoti nuo kelio. Žinoma, keliaujant drėgna kelio danga reikėtų visuomet laikytis kelių eismo taisyklių, neviršyti greičio ir palaikyti saugų atstumą. O tiesą pasakius, net ir kiek padidinti savo atsargumą ir ypač prieš posūkius ar kelio vingius pristabdyti tiek, kad būtumėte tikri, jog automobilis staiga nepradės slysti.“, – patarimais dalinasi „Celerauto“ vadovas Kęstutis Bartkevičius.

Mūsų svetainėje naudojami slapukai (angl. "cookies"). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite "Sutinku" ir toliau naudokitės svetaine.
Sutinku