Darbo laikas: I-V 8:00 - 18:00
 Naudotas automobilis: kaip neįsigyti katės maiše?

Naudotas automobilis: kaip neįsigyti katės maiše?

Lietuviai vis dar gana tvirtai įtikėję, kad su lizingu perkamas naujas automobilis niekuo nebus geresnis nei senas geras, kartas ir 2000-ųjų nesiekiantis patikrintas modelis. Turbūt todėl miestų, miestelių ir kaimelių gatvėmis sėkmingai rieda jau ne vieną dešimtmetį skaičiuojantys automobiliai, kurių tiesa – didžioji dauguma. Kadangi ne pirmos jaunystės naudotas automobilis dažniausiai perduodamas iš rankų į rankas, svarbu žinoti keletą taisyklių, kaip įsigyti kiek įmanoma kokybiškesnį variantą.

Atidi apžiūra

Nors pažiūrėti į automobilio vidų gali tik profesionalas, tačiau kėbulas visiems žiūrovams lyg ant delno. O kadangi ilgėliau naudotas automobilis tikrai neatrodys it ką tik iš salono, tai vos priartėjus galima pamatyti ir jo silpnas vietas.

„Dažniausiai Lietuvoje pasitaiko automobiliai su pavargusiomis arkomis ir slenksčiais. Čia yra daugelio automobilių silpnoji vieta dėl žiemą naudojamų druskų kelio barstymui. Po jų atsiranda rūdys, o vėliau nelieka ir visos dalies. Jeigu šios vietos tik parūdiją – nieko baisaus. Remontas neturėtų kainuoti daug, o teisingai atliktas dar padės automobiliui saugiai tarnauti šeimininkui bent keletą metų. Didžiausia bėda ta, kad lietuviai mėgsta „paruošti“ automobilius pardavimui ir tokius kėbulo trūkumus taiso ne taip, kaip turėtų, o pasitelkdami montavimo putas. Jeigu važiuojate apžvelgti naująjį pirkinį, pasistenkite atidžiai apžiūrėti jo apačią – perbraukite pirštais, pabelskite į arką. Tai turėtų padėti nustatyti ar naudotas automobilis buvo ir pas „auksarankius“ ar tik pas močiutę kieme.“ – įspėja automobilių serviso „Celerauto“ vadovas Kęstutis Bartkevičius.

Skaičių atitikimas

Turbūt jau ne vienas yra girdėjęs apie automobilio nuvažiuotus kilometrus ir šio skaičiaus pakeitimus prieš parduodant automobilį. Tai taip pat dažnas ir įvairias automobilio „ligas“ slėpti galintis reiškinys, todėl pažvelgti į automobilio skydelį – labai rekomenduojama.

„Nulius ant prietaisų skydelio pamatyti galime tik tuo atveju jeigu automobilį išsivarome tiesiai iš oficialaus pardavėjo. Kitu atveju – jis jau turi savo kelionės istoriją ir ji puikiai atsispindi vadinamojoje ridoje. Kadangi mažesni skaičiai reiškia ir mažesnį nusidėvėjimą, o tai – didesnius pinigus už parduodamą automobilį, tai pasukčiauti mėgstantys prekeiviai kartais įsigudrina atlikti automobiliui kelionę laiku ir nubraukti vieną kitą tūkstantį kilometrų. Čia neapsigauti padės tik elementari logika. Jeigu apžiūrimas automobilis jau bent dešimtmetį matuoja Lietuvos gatves, tai 100 000 kilometrų yra menkai tikėtini skaičiai.“ – primena „Celerauto“ vadovas.

Važiavimo testas

Kėbulo trūkumai ar skaičiai skydelyje gali ir nebūti tokie svarbūs jeigu imsime juos lyginti su tikrąja automobilio paskirtimi – transportavimu. Čia labai svarbu ne tik tai, kad automobilis būtų maksimaliai komfortiškas kelionės metu, bet ir tai, kad jo veikimas būtų be priekaištų.

„Niekada nepirkite automobilio jeigu pardavėjas neleido su juo pasivažinėti ir patestuoti. Tai didelis signalas, kad naudotas automobilis gali veikti ne taip, kaip numatyta. Nuvažiuokite su automobiliu tiek, kad jo variklis spėtų apšilti. Taip galėsite pamatyti ar teisingai veikia kondicionavimo sistema, ar nekaista variklis, ar išmetimo sistema veikia gerai. Net ir išmušus bėgį ir pasiklausius, kaip dirba variklis, pirkėjas su patirtimi tikrai žinos ar verta įsigyti apžiūrimą transporto priemonę. Tiesa, jeigu kyla klausimų ar vis dar kažkas atrodo neaišku, kartu su pardavėju galite atvykti į automobilių remonto servisą, kur specialistas apžiūrės automobilį ir galės objektyviai pasakyti, ar jį įsigyti ir juo naudotis – saugu.“ – patirtimi apie automobilių pirkimą dalinosi automobilių serviso „Celerauto“ vadovas Kęstutis Bartkevičius.

Mūsų svetainėje naudojami slapukai (angl. "cookies"). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite "Sutinku" ir toliau naudokitės svetaine.
Sutinku